Module Freshdesk


Module prestashop pour votre site e-commerce

With Freshdesk you can view, create and track tickets, and access your knowledge base via contact widget and chat, plan subscription limits

Les plus de ce module Prestashop

Facilite la gestion de votre SAV
  • Support widget in the front office
  • Ticket tracking in a customer account
  • You can override or not contact form and replace it by Freshdesk Widget
  • View and sync customer account with Freshdesk
  • View ticket history in customer page in Back-Office
  • Open tickets and profiles directly in Freshdesk from Back-office
  • Chat*

Ce que vos clients aimeront

  • Ticket tracking in customer panel via "My account"
  • Create new tickets
  • Widget tab available on any page
  • Access to Freshdesk knowledge base via an emergent widget
  • Chat

Installation

  • Subscribe to a Freshdesk plan with access to the API
  • A Freshchat account is required to use the chat service
  • Download module
  • Load in the back-office modules section
  • Install and configure

Autre

  • Implemented tickets for API v2.0

Caractéristiques

  • Responsive with Bootstrap
  • Ticket history in customer account in front-office
  • Syn and view customer profile and ticket history in Customer page in Back-Office
  • Open tickets and profiles directly on the Freshdesk page
  • Widget pre-populating data: name and email to help the creation of a new ticket
  • Chat*

Recommandations

  • cURL required
  • You require a Freshdesk account, you could create one for free 3 users at http://freshdesk.com/signup
  • If you do not want to override the contact form with Freshdesk Widget, you need to send emails to your Freshdesk support email
  • Chat and API rate limits may apply, check your Freshdesk account specifications
  • HTTPS required in merchant store to allow access to the API

Nouveautés de la version 1.1.14(24/03/2021)

  • [*] Update script to new widget version
  • [~] Delete older widget version unavailable in Freshdesk
  • [-] Include height settings for override contact form
  • [-] Include widget domain for alternative server locations

Support et mises à jour

Lors de l'achat, votre abonnement Business Care de votre première année est automatiquement inclus, puis reconduit tacitement à la fin de la période.

Vous pouvez résilier votre abonnement à tout moment, avant la fin de la période en cours.

Les services inclus dans votre abonnement

  • Mises à jour sécurité
  • Mises à jour compatibilité
  • Évolutions et futures fonctionnalités
  • Support illimité

Vous souhaitez avoir plus de détails? Découvrez les questions les plus fréquemment posées autour de Business Care.


A propos

Développeur

Ancienneté

10/03/2018

Pays

India

Langues du support

EN